8/11/2015

[&] SIGGRAPH 2015 - Paper Fast Forward (2/2)

#SIGGRAPH2015J
Papers Fast Forward (2/2) 後半
全論文を各30秒づつという短い時間で紹介するセッション。
真面目にプレゼンする人から、仮装して笑いに取りに行く人まで。
全論文を一気に見ることで、今年の傾向や、注目の論文を見つけ出すことができる注目のセッション。

前半はこちら
http://www.andoh.org/2015/08/siggraph-2015-paper-fast-forward-12.html

■Geometry Zoo
Zoomorphic Design
全てが Zoomophic 動物デザインに
https://www.youtube.com/watch?v=0gWomNI9CuI

Shading-based Refinement on Volumetric Signed Distance Function
VSBR手法の提唱、数秒で、拡大した際の細かなディテールもうまく表現
http://www.graphics.stanford.edu/~niessner/zollhoefer2015shading.html

Smoothed Quadratic Energies on Meshes
何かの一カ所を引きのばした時の適切な表現、
http://people.mpi-inf.mpg.de/~jmartine/pubdetails/MartinezEsturo2014.html

Real-Time Nonlinear Shape Interpolation
単なる線形補正ではない、適切な相互補完アニメーション表現
http://www.zib.de/vontycowicz/publications/index.html

■Image Similarity & Search

PatchTable: Efficient Patch Queries for Large Datasets and Applications
画像パッチの近似を確かめる時間を短縮する方法
http://www.connellybarnes.com/work/project_pages/patchtable/

★Synthesis of Complex Image Appearance from Limited Exemplars
コットンTシャツが、ニットに、など、適切な置き換え
http://igl.ethz.ch/projects/texsynth/

★Learning Visual Similarity for Product Design with Convolutional Neural Networks
ディープラーニングを活用した、画像からプロダクトを検索する方法
http://www.cs.cornell.edu/~sbell/


ImageSpirit: Verbal Guided Image Parsing
画像イメージを分解してパース(オブジェクト解析)
http://mmcheng.net/imagespirit/

■Reconstruction & Analysis

RAPter: Rebuilding Man-made Scenes with Regular Arrangements of Planes
3Dスキャンしたラフなデータから建物内のウォークスルーを生成する方法
http://geometry.cs.ucl.ac.uk/projects/2015/regular-arrangements-of-planes/

LOD Generation for Urban Scenes
3Dスキャンした複雑なメッシュ構造の LOD を適切に作り出す方法
https://hal.inria.fr/hal-01113078

Coupled Segmentation and Similarity Detection for Architectural Models
巨大な都市モデルを 3DCG ツールで作るのは困難なので、平易に作り出す方法

Shape Segmentation by Approximate Convexity Analysis
不完全な形状の細分化方法
http://www.cs.tau.ac.il/~noafish/wcseg/

■Fabrication & Function

★LinkEdit: Interactive Linkage Editing Using Symbolic Kinematics
実際に動く構造モデルの作成。テオヤンセンのビーストみたいのが作れる
http://www.disneyresearch.com/publication/linkedit/

Fab Forms: Customizable Objects for Fabrication With Validity and Geometry Caching
ファブリケーションしたい形状の平易な編集

★Computational Design of Twisty Joints and Puzzles
ルービックキューブのような立体パズルをどんな形状からも作り出す方法
http://www.cs.columbia.edu/cg/twisty/

★Reduced-Order Shape Optimization Using Offset Surfaces
ちゃんと水に浮く形状の3Dプリントオブジェクトを作る方法
http://www.cg.tuwien.ac.at/research/publications/2015/musialski-2015-souos/

■Fluids, From Air to Goo

OmniAD: Data-Driven Omni-Directional Aerodynamics
スタンフォードバニーを凧に!データドリブンで空中に浮くものを制作
http://www.disneyresearch.com/publication/omniad/


Robust Simulation of Sparsely Sampled Thin Features in SPH-Based Free Surface Flows
粘性のある流体表現
http://www.kunzhou.net/

An Implicit Viscosity Formulation for SPH Fluids
粘性のあるぐにゃぐにゃした流体の表現、複数粘度の流体が混ざっている時の表現
http://cg.informatik.uni-freiburg.de/publications.htm

Codimensional Non-Newtonian Fluids
歯磨き粉や複数の絵の具のような、複数の粘性のものを何かに塗る時の正しい表現
http://stanford.edu/~boolzhu/

■Procedural Modeling

Controlling Procedural Modeling Programs with Stochastically-Ordered Sequential Monte Carlo
複雑な形状を適切に平易にする方法
http://cocolab.stanford.edu/publications.html

★WorldBrush: Interactive Example-based Synthesis of Procedural Virtual Worlds
森林や、島、土地を生成することのできるデジタルブラシ
https://hal.inria.fr/INRIA/hal-01147913v1

Advanced Procedural Modeling of Architecture
ルールベースのモデリングシステム、建築や都市の表現のモデリング手法
http://research.michael-schwarz.com/publ/2015/cgapp/

Learning Shape Placements by Example
ロボットの行動に適した都市、建築物のデザイン
http://www.cg.tuwien.ac.at/research/publications/2015/guerrero-2015-lsp/

■Appearance Capture

★Skin Microstructure Deformation with Displacement Map Convolution
肌をスキャンした上で、動かしても追従するダイナミックなスキャン表現
http://gl.ict.usc.edu/Research/SkinStretch/


★Two-shot SVBRDF Capture for Stationary Materials
皮などの表現を、スマートフォンでフラッシュ有り/無しで撮影し、3Dオブジェクトを生成する
http://reality.cs.ucl.ac.uk/weyrich.php#publications

Image Based Relighting Using Neural Networks
金属のような一方向に輝くオブジェクトの、輝く方法を再ライティングできる手法

★Mesurement-Based Editing of Diffuse Albedo with Consistent Interreflections
画像のある一部分のみ色を適切に差し替える方法
http://www.cs.wm.edu/~bdong/research.html

■Character Fashion & Style

★Animating Human Dressing
人間モデルが服を着る布アニメーションの生成。
http://www.cc.gatech.edu/~aclegg3/projects/AnimatingHumanDressing.html


A Perceptual Control Space for Garment Simulation
シルキーな洋服のデザインを、メカニカルタークでデザイン
http://www.disneyresearch.com/publication/garment-simulation/

★Space-time sketching of character animation
アーティストが演出可能なアニメーション
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01153763

Real-Time Style Transfer for Unlabeled Heterogeneous Human Motion
キャプチャしたアニメーションにすこし演出を加えたアニメーションに

Dyna: A Model of Dynamic Human Shape in Motion
人体の体重や肉のつきかたに応じた震え、動きを表現
http://dyna.is.tue.mpg.de/

■Sampling & Filtering

Adaptive Rendering Based on Weighted Local Regression
レンダリング時のノイズ除去の手法
http://sglab.kaist.ac.kr/WLR/

Adaptive Rendering With Linear Predictions
線形に順に計算するのではなく、アダプティブなモンテカルロレンダリングのノイズ除去手法
http://sglab.kaist.ac.kr/LinearPrediction/

A Machine Learning Approach for Filtering Monte Carlo Noise
機械学習を使ったノイズ除去の手法
http://cvc.ucsb.edu/graphics/Papers/SIGGRAPH2015_LBF/

Gradient-Domain Path Tracing
Kettunen 手法の改良
https://mediatech.aalto.fi/publications/graphics/GPT/

Variance Analysis for Monte Carlo Integration
ホワイトノイズを利用した、ノイズ軽減手法
http://liris.cnrs.fr/variance/

■Sketching & Surfacing

★Single-View Hair Modeling Using A Hairstyle Database
一方向からの紙の絵の写真から、3D髪モデルの形成手法
http://www.hao-li.com/Hao_Li/Hao_Li_-_publications_%5BSingle-View_Hair_Modeling_Using_A_Hairstyle_Database%5D.html


★SecondSkin: Sketch-Based Construction of Layered 3D Models
鎧や皮の服など、人体の上にもう一つスキン的なものを着せた時の表現
http://www.dgp.toronto.edu/~depaolic/projects/secondSkin/


BendFields: Regularized Curvature Fields from Rough Concept Sketches
スケッチモデルから、曲面や方向を抽出して三次元モデルと、照明モデルを生成
http://www-sop.inria.fr/reves/Basilic/2015/IBB15/

Flow Aligned Surfacing of Curve Networks
平易なライン形状のスケッチベースから3Dモデルから生成
http://haopan.github.io/curvenet_surfacing.html

Topology-Constrained Surface Reconstruction From Cross-section
壊れているスキャンモデルからもトポロジーを考慮して3Dモデルを補正
http://www.cse.wustl.edu/~zoum/projects/TopoInterp/

■Computational Printing

★Beating Shapes Relying on Moire Level Lines
布にプリントしたり、モアレを活用した手法
http://dx.doi.org/10.1145/2644806

★MultiFab: A Machine-Vision-Assisted Platform for Multi-Material 3D Printing
3Dプリントで失敗しやすいことを解決するために、3Dスキャナを併用

Color Imaging and Pattern Hiding on a Metallic Substrate
複数方向から、複数画像を見ることのできる、パターンの作り方

★Computational Hydrographic Printing
ジェル状の塗料に3Dオブジェクトを沈ませて色をつける際のパターンモデルの生成
http://gaps-zju.org/hydrographics/index.html


■Constraints, Collisions, and Clarinets

Stable Constrained Dynamics
適切な速さと強さのオブジェクト
https://hal.inria.fr/hal-01157835

Air Meshes for Robust Collision Handling
潰れるオブジェクトの適切なコリジョンディテクション
http://matthias-mueller-fischer.ch/publications/publications.htm

Using Nesterov's Method to Accelerate Multibody Dynamics With Friction and Contact
割れたり、壊れたりする雪や卵のようなオブジェクトの衝突判定
http://dx.doi.org/10.1145/2735627

★Aerophones in Flatland: Interactive Wave Simulation of Wind Instruments
金管楽器、木管楽器の形状を完全シミュレーションして、発する音を出すアルゴリズム

■Meshful Thinking

3DFlow: Continuous Summarization of Mesh Editing Workflows
メッシュ編集のワークフロー化
http://cse.taylor.edu/~jdenning/research.html

Practical Hex-Mesh Optimization via Edge-Cone Rectification
????
http://www.cs.ubc.ca/labs/imager/tr/2015/untangler/

Hexahedral Mesh Re-parameterization from Aligned Base Domains
ブロックごとに適切な塊になる四角形メッシュへの変換
http://graphics.cs.uh.edu/graphics-and-animation/

Dyadic T-Mesh Subdivision
サブディビジョンを活用した平均的な四角形メッシュの手法
http://denkovacs.com/publications/dyadic-t-mesh-subdivision/

■Perception & Color

Simulating the Visual Experience of Very Bright and Very Dark Scenes
非常に明るいところ、非常に暗いところでの映像体験のシミュレーション
http://graphics.stanford.edu/papers/gazehdr/

A Total Variation Approach for Customizing Imagery to Improve Visual Acuity
目が悪い人向けの逆算補正手法
https://www.cs.purdue.edu/homes/igarciad/p/2015_TOG/2015_TOG.html

★Palette-based Photo Recoloring
パレットベースの色修正
http://gfx.cs.princeton.edu/pubs/Chang_2015_PPR/index.php


★Data-driven Color Manifolds ACM DOI Paper Abstract Author Preprint
データドリブンの色補正システム、例えば人の肌であれば、人の肌で使われている色だけ選択できるカラーパレットを生成
http://resources.mpi-inf.mpg.de/ColorManifolds/

■Printing Elastics

★Elastic Textures for Additive Fabrication
3Dの形状テクスチャの生成、形状によって、潰れ方が異なる
http://vcg.isti.cnr.it/Publications/2015/PZMPCZ15/


★Microstructures to Control Elasticity in 3D Printing
最充填ではなく、隙間の種類で適切に動く3Dプリンタ用モデルを生成
https://graphics.ethz.ch/publications/papers/paperSchu15a.php


★By-Example Synthesis of Structurally Sound Patterns
3Dファブリケーション向けの形状をもったテクスチャの形成
http://www.loria.fr/~jdumas/publications/sfsyn/

★Design and Fabrication of Flexible Rod Meshes
潰れるオブジェクト、変形するオブジェクトを 3Dプリントモデルで編み出す手法
http://www.gmrv.es/Publications/2015/PTCBCSO15/

■Scalable Graphics

★Lillicon: Using Transient Widgets to Create Scale Variations of Icons
形状のある部分だけを拡大しても、適切な部分全てが拡大する手法
http://www.gilbertbernstein.com/project_lillicon.html


Vector Graphics Animation with Time-Varying Topology
形状変化の2Dアニメーションを適切にする方法
http://www.dalboris.com/research/vac/

Accelerating Vector Graphics Rendering Using the Graphics Hardware Pipeline
2DベクターグラフィクスをGPUを活用してスムーズにする、カラーモデルを考えが手法
http://www.slideshare.net/Mark_Kilgard/accelerating-vectorgraphicsrenderingusingthegraphicshardwarepipeline

Piko: A Framework for Authoring Programmable Graphics Pipelines
パイプラインが複雑になっていることへの解決法の提案
http://escholarship.org/uc/item/7dx346m6

■Simulating With Surfaces

Fast Grid-Free Surface Tracking
???
http://matthias-mueller-fischer.ch/publications/publications.htm

Double Bubbles Sans Toil and Trouble: Discrete Circulation-Preserving Vortex Sheets for Soap Films and Foams
複数のシャボン玉がくっついた物の表現、シャボン玉が風によって変形する様子なども
http://www.cs.columbia.edu/cg/doublebubbles/

Simulating Rigid Body Fracture with Surface Meshes
???
http://www.cs.ubc.ca/~mike323/project/fsm/index.html

High-Resolution Brittle Fracture Simulation with Boundary Elements
破壊されるオブジェクトのミューレーション
http://pub.ist.ac.at/group_wojtan/projects/2015_Hahn_HRBFwBE/

■Light Fields

Linear volumetric focus for light field cameras
カメラ撮影したオブジェクトのフォーカス修正
http://db.acfr.usyd.edu.au/content.php/290.html?publicationid=1143&displaypage=1

A Light Transport Framework for Lenslet Light Field Cameras
ライトフィールドカメラレンズ用のライトトランスポートのフレームワーク
http://dx.doi.org/10.1145/2665075

Improving Light Field Camera Sample Design With Irregularity and Aberration
Lytro カメラ風カメラをローコストで
http://www.liyiwei.org/papers/sample-sig15/

Light Field Reconstruction Using Sparsity in the Continuous Fourier Domain
多数カメラによるライトフィールドキャプチャからの再構成
http://groups.csail.mit.edu/netmit/LFSparseRecon/

Layered Light-Field Reconstruction for Defocus Blur
デフォーカスをリアルタイムで。
https://software.intel.com/en-us/articles/layered-light-field-reconstruction-for-defocus-blur